2007. december 13.

Elhunyt Borzsák István

A Magyar Tudományos Akadémia, az Oktatási és Kulturális Minisztérium,
az Eötvös Loránd Tudományegyetem, az Eötvös Collegium
és a gyászoló család mély fájdalommal tudatja, hogy

BORZSÁK ISTVÁN

a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Kossuth Lajos Tudományegyetem egykori tanszékvezető egyetemi tanára, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem professzora, az ELTE professor emeritusa, az Eötvös Collegium kurátora, az MTA Tudományetikai Bizottsága, Könyv- és Folyóiratkiadó Bizottsága egykori elnöke, az MTA Klasszika-filológiai Bizottsága, valamint Neolatin Munkabizottsága tiszteletbeli elnöke, a római Latin Akadémia tagja, a göttingeni Tudományos Akadémia levelező tagja, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a heidelbergi Karl Ruprecht Egyetem, a Debreceni Egyetem és a Károli Gáspár Református Egyetem díszdoktora, Monor város díszpolgára, a Herder-díj, Akadémiai Díj, Széchenyi-díj, Magyar Örökség díj, az Akadémiai Aranyérem és az Arany János Közalapítvány Nagydíjának kitüntetettje

életének 93. évében, rövid szenvedés után, 2007. december 9-én elhunyt.

Halálával az ókortudomány és a középkori latin filológia világszerte elismert, fáradhatatlan mestere távozott körünkből. Tudományos és tanári igényessége, erkölcsi hitele és higgadt bölcsessége, embersége mindannyiunknak hiányozni fog.

Búcsúztatása 2007. december 19-én, szerdán 12 óra 45 perckor lesz a Farkasréti temető Makovecz-termében, a református egyház szertartása szerint. Temetése Monoron, a Református temetőben 15 óra 30 perckor kezdődik.

Emlékét és példamutatását megőrizzük.

A búcsú virágaira szánt összeget - az elhunyt kívánságának megfelelően - mindenki fordítsa jótékony célra.

Táviratcím: Kovácsné dr. Borzsák Erzsébet 1124 Budapest, Deres út 7/a.

Nincsenek megjegyzések: